بلاگ

مزایا و معایب سراتوهای وارداتی

مزایا و معایب سراتوهای وارداتی
فهرست مطالب

حتما تاکنون درباره موفق ترین خودرو‌های سدان کوچک شنیده‌اید. کیا سراتو محصول شرکت کیاموتورز، پس از تولید چهار نسل اتومبیل، همچنان از موفق ترین خودرو های سدان کوچک در بازار محسوب می‌شود. تولید این خودروهای موفق از سال ۲۰۰۳ شروع شد و تا اکنون نیز ادامه دارد. امروزه این خودرو‌ها به دو صورت وارداتی و مونتاژی در بازارهای ایران موجود هستند. در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب سراتوهای وارداتی را بررسی کنیم.

مزایای سراتوهای وارداتی

در اینجا به برخی از مزایای سراتوهای وارداتی نسبت به سایر خودروها اشاره خواهیم کرد:

تولید لنت ترمز با کیفیت

در مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ سراتوهای وارداتی لنت ترمزهای باکیفتی توسط شرکت جنیون پارت تولید شده است. لنت ترمز سراتو مدل جنیون پارت دارای تاییدیه از شرکت کیا موتورز می‌باشد. همچنین لنت ترمزهای استاندارد موجب جلوگیری از ساییدگی کاسه ترمز می‌شوند. شرکت کیا اورجینال لنت ترمز جنیون پارت سراتو YD را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازار خرید و فروش

در سال‌های اخیر، بازار خرید و فروش سراتو بسیار پررونق شده است. یکی از دلایل رونق این بازار، نوسان کم قیمت آن می‌باشد. در همین راستا این موضوع برای خریداران یک مزیت محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، هر نسل این خودرو، طراحی منحصر به فردی دارد. این سبک و مدل طراحی از نسل‌های اولیه تا نسل‌های اسپرت امروزی همچنان ادامه دار است.

سرعت مناسب

از مزایای دیگر این خودرو، می‌توان به سرعت آن اشاره کرد. سراتوهای وارداتی با وجود موتور ۴ سیلندر خطی، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، تنها به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارند. همچنین حداکثر سرعت این ماشین ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و توان موتور آن ۱۲۶ اسب بخار است. همچنین قدرت و شتاب بالا از دیگر مزایای سراتو وارداتی به حساب می‌آید.

سرعت بالا از مزایا و معایب سراتوهای وارداتی

 امنیت بالا

خریداران اتومبیل، امنیت خودرو را پیش از هر گزینه دیگری مورد توجه قرار می‌دهند؛ اما به جز سراتو کمتر ماشینی از تاییدیه قوی برای امنیت کامل خودرو برخوردار است. کیا سراتو در این موضوع نیز دست پیش را دارد و در کنار امکانات و ظاهر منحصر به فردش، تاییدیه ۵ ستاره از سازمان بیمه و ایمنی جاده آمریکا (IIHS) دریافت کرده است.

امکانات دیگر

امکاناتی که خودروهای سراتو در اختیار خریداران قرار می‌دهد، بیشتر از خودروهای مشابه است. این امکانات به تنهایی لیستی به مزایای خودرو اضافه می کند. امکاناتی مانند:
• شیشه برقی و اتوماتیک
• غربیلک فرمان
• کیسه هوا
• قفل مرکزی
• چراغ مه شکن
• کلید کنترل
• سانروف
• صندلی قابل تنظیم با روکش چرمی
• سیستم ضد سرقت
• دسته دنده با پوشش چرمی
• سنسور پارک
• مانیتور ۷ اینچی GPS
• نمایشگر جهت
• سیستم صوتی
• سیستم تهویه
• سیستم تعلیق
• فرمان قابل تنظیم

امکانات دیگر در مورد مزایا و معایب سراتوهای وارداتی

معایب سراتوهای وارداتی

سراتوهای وارداتی علاوه بر مزایای زیادی که دارند از معایبی نیز برخوردار هستند. در اینجا برخی از معایب سراتوهای وارداتی را بررسی خواهیم کرد:

کاهش وزن

در نسل‌های بالاتر این خودرو، کاهش وزن به چشم می‌خورد. کاهش وزن سراتو سبب مصرف کمتر سوخت و شتاب بیشتر خودرو خواهد شد. در نگاه اول این امر به خودی خود، جزو مزیت‌های سراتو به حساب می‌آید؛ اما در نقطه مقابل، کاهش وزن خودرو و افزایش شتاب موجب کاهش تعادل خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. شرکت کیا موتورز سعی دارد با سیستم تعلیق، این کاهش تعادل را رفع کند اما در واقع این سیستم کافی نیست.

کاهش وزن در مقایسه مزایا و معایب سراتوهای وارداتی

گران و کمیاب بودن قطعات خودرو

در کنار تمامی مزیت‌های خودرو، لوازم یدکی سراتو گران و کمیاب هستند. قطعات این خودرو وارداتی است. از این رو هزینه‌هایی مانند گمرک بر قیمت قطعات خودرو تاثیر بسزایی دارد. شرکت کیا اورجینال سعی در عرضه قطعات وارداتی و اصل با پایین‌ترین قیمت دارد. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید از این سایت مشاوره و اطلاعات لازم را نیز دریافت کنید.

کم شدن کیفیت مواد اولیه داخل کابین

در سراتوهای نسل دو (TD) به بعد، مواد تشکیل دهنده داخلی کابین، کم کیفیت به نظر می‌رسند. هزینه‌هایی که خریدار پرداخت می‌کند با هزینه‌های صرف شده از طرف شرکت (برای مواد اولیه) تطابق ندارد. با وجود مزایای بسیار زیاد این خودرو، این کیفیت کمتر، خیلی ها را در خرید این ماشین به شک می‌اندازد.

هندلینگ ضعیف

هندلینگ ماشین نیز جای تقویت دارد؛ یکی از ملاک‌های خرید ماشین قابلیت هندلیگ است. قابلیت هندلینگ بالا باعث می‌شود سرنشینان در طول سفر از آسایش برخوردار باشند. یکی دیگر از ضعف‌های این ماشین، گلایه‌های خریداران از سواری نه چندان دلپذیر این خودرو و احساس شدن ناهمواری‌های جاده هنگام سفرهای جاده‌ای می‌باشد. همچنین به دلیل وجود سیستم تعلیق و کوبش آن در ناهمواری‌های جاده، سرنشینان عقب، از خشکی این ماشین انتقاد بیشتری کرده‌اند.

مصرف سوخت بالا

از معایب نسبتا پنهان این خودرو می‌توان به مصرف سوخت به ظاهر پایین این خودرو اشاره کرد. در نگاه اول مصرف ۷ لیتر بنزین برای شتاب ۱۰۰ مناسب به نظر می‌رسد؛ اما در خودروهای هم رده سراتو این میزان مصرف، نسبتا بالاست. همچنین موتور این خودرو با بنزین اوکتان به حرکت در می‌آید که هزینه مصرف سوخت را بیشتر می‌کند.

مصرف سوخت بالا از معایب سراتوهای وارداتی

ارتفاع کم

با ورود نسل‌های جدید این ماشین به بازار و پاسخگویی به درخواست خریداران مبنی بر اسپرت بودن خودروها، ارتفاع این ماشین کاهش پیدا کرد. این تغییر به ظاهر بلامانع بوده و تاثیر چندانی ندارد اما باعث انتقاد سرنشینان از سواری خشک است. با کم شدن ارتفاع خودرو، در جاده های ناهموار، کف خودرو نیز با ناهمواری ها برخورد کرده و احساس ناخوشایندی به سرنشینان القا می‌کند. همچنین این برخوردها ممکن است منجر به اشکالات فنی شود. همچنین کم شدن ارتفاع ظاهر چندانی اسپرتی ندارد.

سواری خشک

از نسل دوم به بعد ضعف‌های بسیاری در تولید کابین و صندلی‌های عقب مشاهده می‌شود. در واقع از نسل سراتو TD به بعد، سایز کابین‌ها بسیار کوچک شده‌اند و همچنین حذف قابلیت تاشوی صندلی عقب موجب آزردگی سرنشینان شده است.

صدای استارت زدن

با شروع تولید نسل دوم سراتو، صدای استارت زدن نیز نارضایتی‌هایی به همراه داشته؛ اما لازم به ذکر است که صدای استارت ناشی از امولسیفایر هنگام باز شدن چرخه بنزین بوده و از نظر فنی ایراد تلقی نمی‌شود. افرادی که دانش فنی کمتری از موتور ماشین دارند، در این‌باره انتقادهای فراوانی کرده‌اند.

سخن پایانی در مورد مزایا و معایب سراتوهای وارداتی

در این مقاله سعی کردیم با دیدی عادلانه و صادقانه به بررسی مزایا و معایب سراتوهای وارداتی بپردازیم. به طور کلی امنیت بالا، سرعت و شتاب مناسب و محصولات با کیفیت از مزایای سراتوهای وارداتی محسوب می‌شود. در نقطه مقابل گرانی و کمیابی قطعات، مصرف سوخت بالا و کاهش وزن خودرو از معایب اصلی سراتوهای وارداتی به شمار می‌رود. در انتها شرکت کیا اورجینال امیدوار است که این مقاله به آگاهی بیشتر شما هنگام خرید کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید