بلاگ

علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو
فهرست مطالب

علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو ، آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به هنگام باز کردن درب صندوق سراتو با مشکل مواجه شوید؟ در واقع این یک مشکل بسیار شایعی است که صاحبان خودروی سراتو با آن مواجه هستند. در این مقاله ۳ علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قفل صندوق سراتو یکی از پرمصرف‌ترین لوازم یدکی سراتو محسوب می‌شود. جنس این قفل از آهن به همراه روکش پلاستیکی است. نحوه طراحی این قطعه به گونه‌ای است که در مقابل فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد. محل نصب این قفل در قسمت عقبی و زیر صندوق عقب می‌باشد.

دلیل اصلی بسته نشدن درب صندوق عقب سراتو

اصلی‌ترین دلیل بسته نشدن صندوق عقب سراتو به دلیل این است که تمامی قفل‌ها از یک زبانه پلاستیکی تشکیل شده‌اند. امکان شکستن این زبانه به مرور بسیار زیاد است. همین امر موجب قفل یا باز نشدن درب صندوق سراتو می‌شود. در این مواقع زبانه پلاستیکی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست و حتما باید تعویض شود.

دلیل اصلی بسته نشدن درب صندوق عقب سراتو
در ادامه این مطلب به ۳ علت دیگر باز نشدن درب صندوق عقب سراتو نیز اشاره خواهیم کرد.

۳ علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

باز نشدن درب صندوق عقب سراتو می‌توان دلایل مختلفی داشته باشد. در واقع به درستی کار نکردن زبانه قفل و درست عمل نکردن قفل سبب این اتفاق خواهد شد. در ادامه به ۳ مورد از دلایل خرابی قفل صندوق و در پی آن باز نشدن درب صندوق سراتو خواهیم پرداخت.

3 علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

۱. باز نشدن قفل صندوق بعد از صدای کلیک

اگر دقت کرده باشید بعد از باز شدن قفل، یک صدای کلیک مانند به گوش می‌رسد. در ادامه شاهد باز شدن درب صندوق سراتو خواهیم بود. در برخی مواقع این صدا شنیده می‌شود اما درب خودرو باز نمی‌شود. دلیل این اتفاق می‌تواند موارد مختلفی باشد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

• کار کردن موتور سوئیچ اما کار نکردن خود قفل
• اختلال بین سیستم ارتباطی سوئیچ و قفل
• خرابی سیم الکترونیکی متصل به سیستم
• شکسته شدن فنر قفل

توصیه می‌شود در این مواقع خودرو را به تعمیرکار متخصص و کاربلد بسپارید. لازم به ذکر است اگر قفل خودرو شما قابل تعمیر نباشد برای حفظ امنیت خودرو باید قفل درب صندوق سراتو را تعویض نمایید.

۲. درست عمل نکردن دکمه های ارتباطی قفل صندوق عقب سراتو

درست عمل نکردن سیستم ارتباطی قفل یکی دیگر از علت‌های باز نشدن درب صندوق عقب سراتو به حساب می‌آید. این عملکرد نامناسب می‌تواند به دلیل خرابی سیم یا فیوز باتری خودرو باشد. با این حال توصیه می‌کنیم ریسک نکنید و اتومبیلتان را برای بررسی تخصصی و فنی به تعمیرگاه معتبر ببرید.

۳. قفل نشدن درب صندوق به دلایل جریان برق

همانطور که می‌دانید قفل صندوق سراتو یکی از اجزای الکتریکی این خودرو به حساب می‌آید. این قطعه به طور مستقیم و مدام از باتری خودرو جریان برق دریافت می‌کند. خب اکنون در صورت عدم دریافت جریان برق توسط قفل این قطعه نمی‌تواند درب صندوق را قفل نماید.
در این مواقع قفل سراتو صندوق علاوه بر قفل نکردن درب صندوق، سیگنال مورد نیاز برای قطع جریان برق را نیز به باتری نمی‌فرستد. به هنگام مواجه با این مشکل، جریان برق باتری را به صندوق عقب قطع و در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید. در غیر این صورت امکان آسیب و خسارت به سایر سیستم‌های الکتریکی خوردو نیز وجود دارد.

سخن پایانی در مورد علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

درب صندوق عقب سراتو جزو لوازم یدکی محسوب می‌شود. در صورتی خرابی درب صندوق امکان وارد شدن خسارت مالی به خودرویتان افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله به ۳ علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو پرداختیم. لازم به ذکر است که بگوییم در اکثر مواقع خرابی شما باید قفل صندوق سراتو را تعویض نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید