بلاگ

تمام آنچه که باید در مورد فیلتر بنزین سراتو بدانید

تمام آنچه که باید در مورد فیلتر بنزین سراتو بدانید!!
فهرست مطالب

تفاوت فیلتر بنزین سراتو اصلی و تقلبی را بدانید ، فیلتر بنزین سراتو ، قطعه ساده ای است که در سیستم سوخت نصب می شود. وظیفه ی اصلی آن از بین بردن آلاینده ها می باشد. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که فیلتر بنزین تقلبی خریداری نمایید؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر مشخصات و زمان تعویض این محصول، شما را از تفاوت های اصلی فیلتر بنزین اصلی و تقلبی سراتو مطلع سازیم.

انواع فیلتر بنزین سراتورا در زیر مشاهده می‌کنید.

فیلتر بنزین سراتو – جنیون پارت

۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال
صافی بنزین کیا سراتو – جنیون پارتفیلتر بنزین سراتو وارداتیفیلتر بنزین سراتو سایپافیلتر بنزین سراتو مناسب برای کوپه، آپشنال و ydکد فنی: ۳۱۹۱۰۲H000نام برند: جنیون پارتکشور: کره ی جنوبی

فیلتر بنزین سراتو yd

۱۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال
فیلتر بنزین سراتو ydکد فنی: ۳۱۹۱۰۲H000کشور: کره ی جنوبی

فیلتر بنزین سراتو کوپه

۱,۴۵۰,۰۰۰ ریال
فیلتر بنزین سراتو کوپهکد فنی: ۳۱۹۱۰۲H000کشور: کره ی جنوبی

فیلتر بنزین سراتو چیست

فیلتر بنزین سراتو از یک محفظه پلاستیکی یا فلزی شامل یک فیلتر تشکیل شده است. سوخت از مخزن سوخت وارد فیلتر می شود و پس از تمیز شدن برای استفاده در موتور از این قطعه خارج می شود. موتورهای احتراق داخلی خودرو برای کار کردن به سوخت نیاز دارند. معمولاً سوخت این خودروها حاوی ذرات آلی و معدنی هستند که زدودن این ناخالصی ها به عهده صافی بنزین یا همان فیلتر بنزین است. در نتیجه این قطعه همانند اکثر قسمت های ماشین برای عملکرد مناسب موتور کاملا ضروری است.

فیلتر بنزین سراتو

اهمیت وجود فیلتر بنزین سراتو

بنزین فیلتر نشده باعث آلودگی و زنگ زدگی تراشه های خودرو و همچنین خرابی انژکتورها و پمپ سوخت می شود. در نتیجه این قطعه کوچک به ماشین شما کمک می کند بهترین عملکرد خود را ارائه بدهد و همچنین طول عمر وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد.

محل قرارگیری فیلتر بنزین سراتو

از آنجایی که صافی بنزین، سوخت به سمت موتور خودرو را تصفیه می کند، در هر نقطه ای بین پمپ بنزین و موتور نصب می شود. صافی بنزین اکثر خودروهای مدرن در مخزن سوخت و خودروهای قدیمی در کف اتومبیل (میان خط سوخت) واقع شده است. فیلتر سوخت در خودروهای سراتوی سایپا و سراتوی وارداتی ۲۰۱۳ – ۲۰۱۰ درون پمپ بنزین قرار دارد.

محل قرارگیری فیلتر بنزین سراتو

کار فیلتر بنزین سراتو چیست

یک صافی بنزین، گرد و غبار و یا مواد زائد موجود در سوخت را از آن جدا می کند و به این ترتیب، مانع از ورود خاک به انژکتورها و یا محفظه احتراق می‎شود. عمدتاً جذب آلاینده ها در هنگام حمل و نقل، ذخیره سازی یا هنگام پر کردن مخزن سوخت اتفاق می افتد. خود مخزن سوخت می تواند ذراتی مانند زنگ زدگی و تراشه های رنگ را آزاد کند. این ذرات از دیواره ها به داخل مخزن منتقل و باعث آلودگی سوخت می شوند. سایر ناخالصی ها از دوده، خاک و ماسه تا ذرات معدنی متغیر هستند. به طور خلاصه، صافی بنزین از سایش موتور، مسدود شدن نازل های انژکتور سوخت و سیستم های کاربراتوری ، کاهش عملکرد موتور ، خروج دود زیاد از اگزوز و زنگ زدگی در خودرو جلوگیری می کند.

کار فیلتر بنزین چیست

انواع فیلتر بنزین

فیلتر بنزین که جزو لوازم یدکی سراتو است، می تواند اولیه یا ثانویه، محفظه ای یا کارتریجی باشد و محل قرار گیری آن درون باک یا خط سوخت است.

فیلتر بنزین اولیه

معمولا این فیلتر بنزین در سیستم های دیزلی به کار می رود. وظیفه اصلی آن فیلتر کردن آلاینده ها و ذرات بزرگی همچون آب و موم است. محل قرارگیری این فیلتر در سمت خلاء پمپ بنزین می باشد و از پمپ در برابر ذرات آسیب زا و ساینده محافظت می کند. این فیلترها قبل از فیلترهای ثانویه در سیستم سوخت قرار می گیرند و ناخالصی های ریز را جذب نمی کنند و اغلب ذرات بزرگتر از ۱۰ میکرون را حذف می کنند.

فیلتر بنزین اولیه

فیلتر بنزین ثانویه

فیلتر بنزین ثانویه برخلاف فیلتر اولیه مانع عبور ذرات ریزتری می شود. به همین دلیل داخل این قطعه یک فیلتری با درجه میکرون بالاتر نصب می شود. معمولا مکان این صافی بنزین در کنار موتور است. این فیلتر، آب را از سوخت حذف نمی کند و فقط ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون را فیلتر می کند.

فیلتر بنزین محفظه ای

این نوع فیلتر دارای یک محفظه پوسته مانند است. اکثر فیلترهای استفاده شده در خودروها از این نوع هستند. گفته می شود این نوع فیلتر برای سلامت محیط زیست مضراست و به هنگام اتمام عمر آن می بایست کل قطعه را تعویض کرد.

فیلتر بنزین محفظه ای

فیلتر بنزین کارتریجی

فیلتر بنزین کارتریجی فاقد پوسته بیرونی است. این مدل از فیلتر سوخت دارای یک کارتریج متشکل از رسانه های فیلتراسیون ، اجزای ساختاری و سایر قطعات ضروری فیلتر سوخت می باشد. دارای یک جزء جداگانه ای است که روی سطح جفت خودرو سوار می شود و می توان بارها و بارها از آن استفاده کرد. فقط کارتریج آن یکبار مصرف است. این فیلتر به دلیل داشتن قطعات فلزی یا پلاستیکی کمتر، گزینه ای سازگارتر برای محیط زیست به حساب می آید.

زمان تعویض فیلتر بنزین سراتو

فیلترهای سوخت ماشین بسته به نوع رانندگی و شرایط استفاده، دوام و ماندگاری مختلفی دارند. برای مثال برخی از فیلترها در مخزن بنزین قرار می گیرند که نسبت به فیلترهای معمولی دوام بالاتری دارند. فیلتر بنزین سراتو جزء قطعات مصرفی است که اگر به موقع تعویض نشود می تواند به موتور و سایر قطعات موتوری خودرو آسیب جدی وارد کند. بنابراین بهتر است این قطعه را در هر ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

زمان تعویض فیلتر بنزین سراتو

اغلب خودروها دارای دفترچه راهنما هستند. در این دفترچه اطلاعات لازم در مورد فیلتر بنزین و مدت زمان کارکرد آن وجود دارد.

تفاوت های فیلتر بنزین اصلی و تقلبی سراتو

متاسفانه در حال حاضر، به دلیل وجود برندهای تقلبی و فیک در بازار، تشخیص بین فیلتر بنزین اصلی و تقلبی بسیار سخت شده است. البته شایان به ذکر است، دقت به بسته‌بندی های اصلی مانند برند جنیون پارت و حک شدن لوگوی آن‌ها بر روی محصول یکی از راه‌های تشخیص این موضوع می‌باشد.

مقاله‌ی پیشنهادی:
تعویض فیلتر بنزین سراتو

چگونه از خرابی فیلتر بنزین سراتو باخبر شویم

برای اطلاع از خرابی فیلتر سوخت اتومبیل خود علائم و راه های گوناگونی وجود دارد. در ادامه مطلب به بررسی و شرح برخی از این موارد می پردازیم.

روشن شدن چراغ موتور

در بسیاری از خودروها با تغییر فشار سوخت، ناخالصی بنزین ، احتراق ناقص موتور و ... چراغ نشانگر داشبورد آن ها فعال می شود. گرفتگی فیلتر بنزین باعث کاهش فشار سوخت در سیستم خودرو می گردد. این مشکل توسط سنسورها شناسایی و از طریق چراغ موتور نمایش داده می شوند.

کاهش قدرت موتور

یکی از دلایل اصلی این اتفاق، گرفتگی صافی بنزین است. هنگامی که فیلتر بنزین مسدود می شود، حداقل سوخت را عبور می دهد. این امر منجر به کاهش جریان سوخت به هنگام بالارفتن از سربالایی ، بارگیری و یا شتاب گیری می شود. بنابراین قدرت لازم برای حرکت خودرو تامین نخواهد شد. لازم به ذکر است کاهش قدرت موتور می تواند نشانه مشکل دیگری مانند خرابی پمپ بنزین باشد. توصیه می شود به هنگام بروز این مشکل، اتومبیل خود را به تعمیرگاه ببرید.

خرابی پمپ سوخت

فیلتر مسدود، جریان سوخت را محدود می کند. در نتیجه باعث سخت تر کار کردن پمپ بنزین و در نهایت از بین رفتن آن می شود.

بد استارت خوردن ماشین

اگر وسیله نقلیه شما به آسانی روشن نمی شود، ممکن است ناخالصی ها و ذرات داخل فیلتر سوخت جمع شده باشند و باعث بد استارت خوردن ماشین شما بشوند.

روش تعویض فیلتر بنزین سراتو

قبل از شروع می بایست موتور خودرو خاموش و سرد شده باشد. با توجه به اینکه فیلتر بنزین سراتو درون باک آن قرار دارد، ابتدا باید صندلی عقب خودرو را باز کنید و سپس پمپ بنزین زیر صندلی را بیرون بیاورید.
توصیه ما به شما این است اگر با این موضوع آشنا نیستید این کار را بر عهده ی تعمیرکار خود بگذارید.

عواقب استفاده از فیلتر بنزین تقلبی سراتو

اگر برای خودروی خود از لوازم و قطعات تقلبی استفاده کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. صافی بنزین تقلبی سراتو نمی تواند بنزین موجود در باک را تصفیه کند و با توجه به پایین بودن کیفیت اجناس تقلبی، امکان شکستن بدنه فیلتر بنزین هم وجود دارد. هر یک از این موارد می توانند به پمپ بنزین خودروی شما صدمه بزنند و هزینه های زیادی به شما تحمیل کنند. بنابراین در زمان خرید صافی بنزین دقت کافی داشته باشید.

کلام آخر در مورد فیلتر بنزین سراتو

با توجه به گران شدن قطعات مصرفی و وجود کالاهای بی کیفیت خودرو در بازار، می بایست در خرید صافی بنزین سراتو بسیار دقت کنید. فیلتر بنزین اصلی برای خودرو سراتو ساخت کشور کره و نام برند جنیون پارت می باشد. حتما نام کالا و اصالت کالا را چک کنید. دقت داشته باشید همین برند جنیون پارت نمونه تقلبی آن در بسته بندی کاملا شبیه اصلی و قیمت پایین تر از بازار در حال فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید