بلاگ

بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

فهرست مطالب

لنت ترمز از قطعات مصرفی و مهمی در خودرو است که با ایجاد اصطکاک روی دیسک چرخ باعث توقف خودرو می شود. در واقع لنت ترمز با کمک اصطکاک، قدرت چرخ را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. این قطعه عمر مفید خود را دارد و پس از کیلومتر و با توجه به دفترچه راهنما خودرو باید آن را تعویض نمود. برای اینکه عمر و عملکرد لنت ترمز بهتر شود باید از با کیفیت ترین و بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا استفاده کرد. شناخت انواع برندهای لنت ترمز به شما کمک می‌ کند که دیگر سمت خرید جنس‌ های بی‌ کیفیت و تقلبی موجود در بازار نروید. تهیه لنت‌ ترمز با کیفیت برای خودرو مزایای بی شماری دارد. از جمله آن ها می توان حفظ ایمنی ماشین و سرنشینان آن، کاهش مصرف سوخت، افزایش عمر لنت ترمز، کاهش صداهای آزار دهنده هنگام ترمز گرفتن و … را نام برد. در این مقاله به بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا می پردازیم. با ما همراه باشید.

لنت ترمز سراتو

لنت ترمز سراتو از صفحات پشتی فولادی با مواد اصطکاک متصل به سطحی است روتورهای ترمز دیسکی قرار دارند. این قطعه انرژی جنبشی خودرو را از طریق اصطکاک به انرژی حرارتی تبدیل می کند. زمانی که ترمزها به صورت هیدرولیکی اعمال شوند، کالیپر دو لنت را به یکدیگر می چسباند و یا بر روی چرخ ها فشار می دهد تا خودرو را کند و متوقف کند. هنگامی که لنت ترمز سراتو در اثر تماس با روتور گرم‌ می شود، مقدار کمی از مواد اصطکاک خود را به دیسک منتقل می کند و یک پوشش خاکستری مات بر روی آن باقی می گذارد. لنت و دیسک ترمز که دارای مواد اصطکاک هستند، به یکدیگر می چسبند و اصطکاک ایجاد می کنند تا خودرو متوقف شود. لنت ترمز انواع مختلفی دارد. بهترین لنت ترمز سراتو سایپا ساخت کشور کره جنوبی است که شرکت کیاموتورز آن را طراحی و تولید می کند. این لنت طوری ساخته شده که دارای کمترین صدا می باشد. از خودروهای تولیدی شرکت کیاموتورز می توان به کیا سراتو، سورنتو، سول، کارنز، کارنیوال، مازراتی، مرسدس بنز، مزدا، میتسوبیشی، هاوال، ون، ولو، هیوندای، وانت، هوندا و هایما اشاره نمود.

 

لنت ترمز سراتو

انواع لنت ترمز

در فرآیند ساخت لنت ترمز برای متصل کردن لایه اصطکاکی بر روی پد فلزی از دو روش پرچ شدن و چسباندن استفاده می شود. در انتخاب لنت ترمز سراتو باید به جنس لایه اصطکاکی توجه نمود. لنت ترمز انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
۱. لنت ترمز ارگانیک: این نوع لنت از جنس مواد آلی است که صدایی ندارد و چسبندگی و نرمی بالایی دارد. به همین دلیل زود فرسوده می شود. بنابراین برای کارهای سبک کاربرد دارد اما استفاده از آن در شرایط آب و هوایی بارانی و نامساعد مناسب نیست.
۲. لنت ترمز نیمه فلزی: از جنس کامپوزیت از فلزهای نرم (ذرات آهن و گرافیت) ساخته می شوند که افزایش قدرت سیستم ترمز، استحکام بالا، وزن مناسب و مقاومت در برابر حرارت را به همراه دارند. لنت ترمز نیمه فلزی از پر فروش ترین نوع ها در بازار است. این نوع نسبت به لنت ارگانیک عمر کمتری دارد و خنک تر می باشد. لنت ترمز نیمه فلزی را در هر شرایط آب و هوایی می توان استفاده نمود.
۳. لنت ترمز با فلز کم: تنها ۲۰ درصد از فلز در این نوع لنت وجود دارد و بقیه آن مواد آلی و غیر آلی می باشد.
۴. لنت ترمز سرامیکی: این نوع از ترکیب مواد سرامیکی و ارگانیک تهیه می شود. در صورتی که اندازه مواد سرامیکی مناسب نباشد، لنت ترمز سر و صدای زیادی ایجاد می کند و قدرت نگهداری آن ها را کاهش می دهد. لنت ترمز سرامیکی سراتو کارآیی بالایی دارد و نسبت به انواع دیگر از طول عمر بیشتری برخوردار است. برای خودروهای پر کار بسیار عالی عمل می کند و افزایش دما در کارکرد آن تاثیری ندارد. از ویژگی های مهم لنت ترمز سرامیکی می توان مقاومت بالا در برابر حرارت زیاد و ساییده شدن، عدم تولید سر و صدا، ایجاد نکردن گرد و غبار در ترمزگیری های شدید و افزایش قدرت ترمز گیری در شرایط مختلف را نام برد.
۵. لنت ترمز زینتری: برای وسایل نقلیه خارج از جاده، مسابقه و هواپیما مناسب است. این لنت به سختی روی دیسک ترمز ساییده می شود و عمر دیسک را کاهش می دهد.

ویژگی های لنت ترمز سراتو سایپا

این قطعه که جزو لوازم یدکی سراتو به حساب می‌آید، از ویژگی های زیادی برخوردار است. بر لنت ترمز سراتو سایپا تست های بین المللی و انواع استانداردهای ایمنی انجام شده است. بازده اقتصادی این قطعه بالا می باشد. زیرا دارای طول عمر زیادی است. در لنت ترمز فیبر کربن وجود دارد. به همین دلیل ضریب سایش آن پایین می باشد. در تولید لنت ترمز سراتو سایپا از مواد مرغوب و بدون تغییر شکل دیسک در هر شرایط آب و هوایی استفاده شده است.

اگر خودروی شما سراتو وارداتی است و به دنبال خرید
لنت ترمز سراتو وارداتی مناسب هستید، کلیک نمایید.

 

بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

لنت ترمز سراتو سایپا انواع مختلف داخلی و خارجی را دارد که از شرکت های مختلف با برندهای متفاوت تولید می شوند. بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا عبارتند از:
۱. لنت ترمز MHCO
این برند را کشور چین می سازد که عمدتا در تولید آن از فلز استفاده می کنند و بدون آزبست می باشد. لنت ترمز برند MHCO عملکرد بسیار خوبی دارد و هنگام ترمزگیری صداهای آزار دهنده تولید نمی کند. این لنت با دیسک هم ترازی دقیق دارد.
۲. لنت ترمز Mb Korea Ceramic
این نوع لنت ترمز بهترین برند لنت ترمز برای مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سراتو سایپا است. ساخت شرکت موبیس کشور کره می باشد. در ساخت لنت ترمز ام بی کوریا سرامیک هیچ مواد مضری وجود ندارد و فاقد آزبست است. بر روی این نوع لنت، لایه مخصوص پاک کننده دیسک قرار دارد که در استفاده های اولیه از آن تا حدودی خط و خش ملایم روی دیسک چرخ را پاک می کند. لنت ترمز Mb Korea Ceramic، قدرت ترمزگیری بالا دارد و به دیسک چرخ در زمان ترمز گیری های مکرر و شدید آسیب نمی رساند.
۳. لنت ترمز Federal (فدرال)
این برند ساخت کشور انگلیس است و برای مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سراتو بسیار مناسب می باشد. این شرکت محیط زیست را دوست دارد و به همین دلیل در ساخت محصولات خود از آزبست استفاده نمی کند. لنت ترمز فدرال نسبت به برندهای دیگر، کیفیت بالایی دارد. با این برند هیچگونه آسیبی به دیسک چرخ خودرو وارد نمی شود. لنت ترمز برند فدرال قدرت بالایی در هنگام ترمزگیری دارد و منجر به ایجاد هیچ صدای ناهنجاری در سیستم ترمز نمی شود.
۴. لنت ترمز برند Fixen
یکی از بهترین لنت ها در ایمن بودن، برند فیکسن است که در هنگام ترمزگیری قدرت بالا و ایمنی کافی دارد. لنت ترمز Fixen در کشور کره جنوبی ساخته می شود و در تولید آن از بهترین مواد اولیه استفاده می شود.
۵. لنت ترمز برند Hi-Tec
برند های تک ساخت شرکت دانگو کره جنوبی است که در بین رقبای خود بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه می دهد. لنت ترمز Hi – Tec سراتو آسیبی به اجرای دیگر نمی رساند و از ایمنی کافی برخوردار است. در نتیجه موجب طول عمر بیشتر دیسک ترمز می شود. از ویژگی های دیگر این برند می توان به ترمزگیری مناسب در شرایط مختلف آب و هوایی، مقاومت در دماهای بالا، سازگاری با محیط زیست به دلیل حذف آزبست از ساختار آن و عدم ایجاد صداهای ناهنجار اشاره نمود.
۶. لنت ترمز برند Korea-Tec
این برند ساخت کشور کره جنوبی و برای مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سراتو می باشد. لنت ترمز برند کوریا تک در ساختار لایه اصطکاکی خود از آزبست استفاده نمی کند. زیرا این ماده برای محیط زیست و سلامت انسان ضرر دارد.
۷. لنت ترمز برند Hi-Q
این برند یکی از بزرگترین زیر مجموعه های شرکت سان شین کره است که لنت های تولیدی کیفیت بالایی دارند و کارآیی خود را از دست نمی دهند. همچنین ضریب اصطکاک خود را در شرایط مختلف رانندگی حفظ می کنند. لنت ترمز برند Hi-Q ویژگی های زیادی دارد. از جمله آن ها می توان عدم استفاده از سموم سرطان زا مانند آزبست یا کروم، کاهش آسیب رسانی به دیسک چرخ و افزایش عمر دیسک به دلیل مرغوبیت مواد تشکیل دهنده لنت ها، نداشتن هیچگونه سر و صدا مانند سوت، ترمزگیری نرم و یکنواخت را نام برد.
۸. لنت ترمز برند اکو گلد
یکی از برندهای تولید شرکت سان شین کره جنوبی است که محبوبیت زیادی دارد و مناسب مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ سراتو می باشد. مواد اولیه این برند به سلامت انسان و محیط زیست لطمه نمی زند. زیرا فاقد سموم سرطان زا از جمله آزبست است. لنت ترمز برند Eco Gold دارای کیفیت خوب، عملکرد خوب در هنگام ترمزگیری، قیمت مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
۹. لنت ترمز برند brenta
از محبوب ترین برندهای لنت ترمز در بازار ایران است که طیف وسیعی از دما را تحمل می کند، شرایط ایمن و قابل اطمینان را ایجاد می نماید و رانندگی در جاده های مختلف را ایمن و راحت می کند. این برند خواص ساختاری دارد. به همین دلیل به خنک شدن سیستم ترمز کمک کرده و دمای آن را کاهش می دهد.
۱۰. لنت ترمز برند پارس
یکی از تولیدکنندگان داخلی لنت، شرکت پارس لنت است که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کند. این شرکت، برای تولید محصولات خود از جدیدترین فرمولاسیون، فناوری های مدرن و نیز دانش متخصصین خود بهره می گیرد. به وسیله ی لنت ترمز سراتو برند پارس می توانید ترمزگیری قوی را در شرایط اقلیمی مختلف تجربه کنید. شرکت Pars Lent جزء دوستداران محیط زیست به شمار می رود. چرا که مواد سرطانزای آزبست، کادمیوم، سرب و … را از محصولات خود حذف کرده است.
اگر لنت ترمز خودروی شما خراب شده حتما از بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا استفاده نموده و زیر نظر متخصص آن را تعویض نمایید.

بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

زمان تعویض لنت ترمز سراتو

لنت ترمز تنها قطعه مصرفی و مهم سراتو است که تعویض آن زمان مشخصی ندارد. از طرف دیگر، میزان مصرف لنت در چرخ های عقب و جلو سراتو کاملا با یکدیگر متفاوت است. طول عمر مفید لنت ترمز جلو به طور متوسط ۷۵ هزار کیلومتر می باشد. طول عمر لنت های ترمز سراتو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله آن ها می توان نحوه رانندگی، مسیر طی شده، جنس قطعه، نوع و مدل ماشین را نام برد. در هنگام ترمزگیری، لنت ترمز سراتو با دیسک چرخ، نیروی اصطکاک ایجاد کرده و موجب سایش مواد سطح لنت می شود. در صورت ترمزگیری های مکرر، اصطکاک زیادی متحمل شده و خیلی زود فرسوده می شود که باید زود تعویض گردد. تعویض لنت ها زمانی صورت می گیرد که ضخامت مواد اصطکاکی آن یا گوشت لنت کاهش یابد. علائمی که می توان تشخیص داد که زمان تعویض لنت ترمز سراتو رسیده را می توان ضعف در عملکرد سیستم ترمز، ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام ترمزگیری، سفت شدن یا احساس لرزش در پدال ترمز، کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت، استشمام بوی سوختگی لنت ها از ناحیه چرخ ها و روشن شدان چراغ هشدار اتمام لنت نام برد.

قیمت لنت ترمز سراتو

قیمت لنت ترمز سراتو با توجه به فاکتورهای مختلف مانند نوع و مدل ماشین، جنس قطعه، برند لنت ترمز، نوع لنت و… تعیین می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر در مورد بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

لنت ترمز یکی از قطعه های مصرفی و مهم برای خودروها از جمله سراتو است. با خرید بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا، دیگر نگران تقلبی بودن آن یا خراب شدن سیستم ترمز خودرو نخواهید بود. در صورت آشنایی با بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا، از قطعات باکیفیت و ایمن‌ تری استفاده خواهید کرد. برای خرید لنت ترمز می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید. این فروشگاه اینترنتی لنت ترمز با عرضه انواع لنت ترمز برای مدل‌ های مختلف کیا، سایپا و همچنین سایر خودروها، به یکی از بهترین برندها در این زمینه تبدیل شده‌ است. شما می‌ توانید علاوه بر خرید از این وب سایت، از مشاوران متخصص این فروشگاه برای خرید بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا مشاوره دریافت نمایید.

2 دیدگاه در “بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

  1. hamed falahian گفت:

    عرض ادب میخواستم بدونم محصول لنت ترمز سراتو جنس سرامیکی رو موجود دارید الان؟!

    1. کیا اورجینال گفت:

      با سلام. بله لنت ترمز سراتو موجود هست. شما می‌توانید برای بررسی لنت ترمزهای سراتو و ثبت سفارش به فروشگاه سایت مراجعه یا از لینک زیر استفاده کنید.
      لنت ترمز سرامیکی سراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید